Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri acordă, la cerere, solicitanților, operatori economici, a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2, certificate de situație de urgență (CSU).

Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:

  • TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate
  • TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau a veniturilor în luna martie, sau aprilie, sau mai, 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor sau a veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Cererea pentru eliberarea CSU se realizează EXCLUSIV prin intermediul platformei ministerului, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării dumneavoastră.

Certificatele sunt valabile fără semnătură și ștampilă.

Verificarea veridicității acestora se poate efectua tot pe această platformă, prin realizarea asocierii dintre operatorul economic și seria/numărul certificatului.

Pașii pe care trebuie să-i urmați pentru a solicita un Certificat de situație de urgență:
1. Se creează un cont pe platforma prevenire.gov.ro.
2. Se autentifică în platformă folosind contul creat la pasul 1.
3. Se completează un formular online, se descarcă un fișier în format pdf. generat în urma completării formularului, se semnează electronic și se încarcă fișierul semnat electronic.
4. Sistemul generează automat certificatul de stare de urgență.