Inapoi la pagina precedenta

Stiri si evenimente

Închidere PFA: Cum trebuie să procedezi?

Întrucât regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost serios înăsprit de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, numeroase persoane au decis să renunţe la o astfel de formă de organizare, în timp ce mulţi alţi contribuabili s-au reorientat spre alte entităţi.

Documentele ce trebuie depuse în vederea radierii:

  • cererea de înregistrare - formular tip, 
  • originalele documentelor emise de Registrul Comerțului la înregistrarea PFA, respectiv certificatul de înregistrare şi certificatul constatator de autorizare a activităţii.

Obligaţiile PFA în relaţia cu Fiscul după radierea la ONRC

Odată obţinute documentele doveditoare eliberate de ONRC, titularul PFA are îndeplinit câteva obligaţii şi în relaţia cu ANAF. Mai precis, are obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la încetarea activităţii, să se prezinte la organul fiscal competent (cel în raza căruia îşi are sediul profesional) cu certificatul de înregistrare fiscală/ certificatului de înregistrare ca plătitor de TVA, în original, în vederea anulării. În plus, titularul PFA va prezenta şi documentele emise de ONRC, cele care atestă practic radierea din Registrul Comerţului.

Nu în ultimul rând, pentru declararea veniturilor obţinute în cursul anului în care se solicită radierea, titularul unei PFA care realizează venituri din activităţi independente are obligaţia depunerii formularului 200 "Declaraţie privind veniturile realizate din România". Potrivit sursei citate, termenul-limită pentru depunerea acestui document este ziua de 25 mai a anului următor celui în care au fost obținute veniturile.

Pe parcursul activităţii sale, o persoană fizică autorizată este obligată să respecte reglementările în vigoare privind evidența contabilă și să completeze registrele și alte documente contabile prevăzute de legislația în materie.

Astfel, chiar dacă o PFA nu este obligată să depună la ANAF registrul jurnal şi registrul inventar, aceasta trebuie să le păstreze pentru o anumită perioadă de timp: "Conform Ordinului MFP nr. 170/2015, PFA are obligația să întocmească registrul jurnal și registrul inventar și să păstreze aceste documente pentru o perioadă de zece ani, neexistând obligația ca acestea să fie depuse la organul fiscal"

 Pentru detalii accesați: Avocatnet.ro

Ești aici: Home Stiri si evenimente Închidere PFA: Cum trebuie să procedezi?

CCINT este o organizaţie neguvernamentală, cu caracter autonom, care susţine interesele comunităţii de afaceri şi, în special, pe cele ale membrilor săi, în dialogul cu instituţiile statului şi organismele internaţionale. Camera acţionează pentru crearea unui mediu de afaceri stabil, coerent şi propice dezvoltării sectorului privat, unei economii de piaţă reale, durabile şi deschise spre exterior.

Newsletter CCINT

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAstazi550
mod_vvisit_counterIeri738
mod_vvisit_counterAceasta Saptamana4989
mod_vvisit_counterSaptamana Trecuta4968
mod_vvisit_counterAceasta Luna13415
mod_vvisit_counterLuna Trecuta21633
mod_vvisit_counterTotal Vizitatori984204

Online Acum: 13
IP-ul Dumneavoastra: 54.80.228.137
,
Astazi: August 19, 2017